Η Braggart Contemporary Gallery παρουσιάζει την Διατομική Έκθεση Το κομμένο δάχτυλο/Amputated Finger των Βασίλη Αλεξάνδρου και Δημήτρη Παλάντζα . Επιμέλεια Γιάννης Μήτρου ΛΑΡΙΣΑ INFO Η γκαλερί σύγχρονης τέχνης Braggart παρουσιάζει την Διατομική Έκθεση, Το κομμένο δάκτυλο/Amputated Finger των Βασίλη Αλεξάνδρου και Δημήτρη Παλάντζα σε επιμέλεια Γιάννη Μήτρου, από της 1-10 Δεκεμβρίου στο Πάρκο καινοτομίας Joist. Τα Εγκαίνια θα γίνουν 1 Δεκεμβρίου 2022 στις 18:00 Το κομμένο δάκτυλο(και άλλες παιδαγωγικές τεχνικές;) – Γράφει ο Γ. Μήτρου: Η μεταβίβαση της γνώσης αποτελεί μια διαδικασία η οποία ενέχει την αλληλεπίδραση ως βασική προϋπόθεση. Δεν αναφέρομαι στην απλή πληροφορία που πλέον η ψηφιακή εποχή την πρόσφερε απλόχερα και η μετα-ψηφιακή μετάβαση μας υπόσχεται ακόμη πιο πολυμορφικές εκδοχές της. Μιλώ για τη ζωντανή κατάσταση της μεταβίβασης στην οποία σε παρόντα χρόνο ένα υποκείμενο που υποτίθεται ότι γνωρίζει αλληλοεπιδρά με ένα ή πολλά υποκείμενα-δέκτες. Στο τέλος βέβαια όσο και αντικειμενική και αν είναι αυτή η γνώση υποκειμενοποιείται ως προς τη τροπική της πρόσληψής της. Ο δάσκαλος οφείλει απλώς να γνωρίζει; Ή οφείλει κυρίως να επινοεί τους τρόπους της μεταβίβασης καθώς και της έμπνευσης που θα προκαλέσει στο μαθητή. Στον «Αδαή Δάσκαλο» του Ranciere η διερώτηση μετατοπίζεται μέσα από την αφήγηση του κειμένου στην έννοια της παρουσίας του δασκάλου ως ενός ανθρώπου που επιθυμεί αρχικά τη συνάντηση με τους μαθητές. Πρόκειται για τη συνάντηση με όρους αντίληψης, αναζήτησης της γνώσης αλλά και ψυχο-συναισθηματικής σύνδεσης. Μέσα στο ζωντανό χώρο με τα ζωντανά τους σώματα και όχι με τις ψηφιακές τους απεικονίσεις, όπως τόσο ευρέως συνέβη στην περίοδο της πανδημίας. Η θεσμική διδασκαλία αποτελεί μια συνθήκη εξουσίας. Μιας εξουσίας που βασίζεται σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που στηρίζεται στον «ευνουχισμό» της ελεύθερης σχέσης μαθητή-δασκάλου. Κυρίως ο δάσκαλος κατευθύνει και δεν παρεμβαίνει δημιουργικά ώστε ο μαθητής να λειτουργήσει συμμετοχικά στη μεταβίβαση της γνώσης. Όπως έλεγε ο σπουδαίος ψυχοπαιδαγωγός M. Lobrot στην περίφημη μέθοδό του Μη-Κατευθυντική Παρεμβατική η διάδραση και μόνο αυτή εγγυάται μια παιδαγωγική της ελευθερίας. Και ίσως αυτή η δέσμευση για ελευθερία είναι η σπουδαιότερη γνώση. Η έκθεση αυτή μέσα από την διαμόρφωση ενός τοπίου από εγκαταστάσεις στο χώρο των δυο καλλιτεχνών επιθυμεί να παράγει μια διαδραστική σχέση με το θεατή και το παραγόμενο έργο στο βαθμό που αυτό θέτει το βασικό ερώτημα. Τι είναι η μάθηση χωρίς την «κομμένη» ελευθερία του τρόπου που θα την προσεγγίσει ο μαθητής. Ένα ερώτημα που διαπερνά το κοινωνικό και το πολιτικό και αφορά στο σύνολο των κοινωνικών δεσμών. Η θέση των Β. Αλεξάνδρου και Δ. Παλάντζα και του επιμελητή Γιάννη Μήτρου εγγράφεται ακριβώς στο τρόπο που αποδομείται η κυρίαρχη «παιδαγωγική» λογική και εμφανίζεται η σωκρατική διερώτηση για την αναζήτηση της γνώσης. Ειδικά στην εποχή της νέας βιοπολιτικής η οποία κατευθύνει τις ζωές μας μέσα από τις τεχνικές μιας metaverse προοπτικής της γνώσης ως καπιταλιστικού προϊόντος με στόχο τον έλεγχο και το κέρδος. Επιμέλεια : Γιάννης Μήτρου Διοργάνωση: Braggart Contemporary Art Gallery, Τ :6908622813 Εγκαίνια: Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2022, στις 18:00 Διάρκεια: 1 – 10 Δεκεμβρίου 2022 Ωράριο: Καθημερινά 11:00 – 21:00 Σάββατο και Κυριακή 15:00 – 21:00 Τόπος: Joist Innovation park Βαλτετσίου και Τριπόλεως, Λάρισα Χορηγός Οίνου: ΚΤΗΜΑ Δ.ΜΙΓΑ/DOMAINE DIMITRI MIGA ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ: Διατομική Έκθεση Το κομμένο δάχτυλο/Amputated Finger ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΕΚΘΕΣΙΑΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ: Joist Innovation Park ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ: Δεκέμβριος 1 2022 ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΛΗΞΗΣ: Δεκέμβριος 10 2022